Köpvillkor

Beställningar

Vi behandlar beställningar dagligen måndag-fredag och kan i bästa fall skicka löjrom samma dag om du beställer senast 12.00.

Leveransområde
Vi levererar löjrom i hela Sverige.

Bor ni utomlands? Ring/maila oss för att kolla leveransmöjligheter.

Leveranstid
1-3 dagar från att vi bokar transport.
Vi skickar din order med DHL Service Point – leverans till ditt närmsta DHL-ombud.

Behöver ni express eller direkt hemleverans? Ring oss för att kontrollera leveransmöjligheterna i ert område.

Bor ni i Malmöområdet?
Ring oss på 040-617 03 03 – har ni tur kanske vi kan leverera till er samma dag!

All löjrom levereras fryst. Därav är leverans till DHL-ombud det säkraste alternativet för bästa leveranstid.
Löjrom är en produkt som går att frysa om. Skulle löjrommen tinat under transport gör inte detta något. Lägg in i frysen vid mottagandet alternativt packa om löjrommen i mindre förpackningar och frys sedan in löjrommen igen.

Fraktkostnader

DHL Service Point
0 kr – beställningar över 2000 kr
299 kr – beställningar under 2000 kr

Vid frågor kan ni alltid ta kontakt med oss via vår kundtjänst

Betalning

Betalning via hemsidan

Vi använder Klarna Checkout och erbjuder följande betalalternativ

· Swish (rekommenderas)
· Kortbetalning
· Faktura
· Delbetalning

Betalning vid hemleverans

Görs endast efter överenskommelse.
Ring 040-617 03 03 för att kontrollera möjlighet till direkt hemleverans.

Vi erbjuder följande betalalternativ

· Swish (rekommenderas)
· Kortbetalning
· Kontant

Reklamationer
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Kontrollera därför dina produkter direkt vid leverans, och meddela oss omedelbart om något är fel. Meddela oss via kundtjänst här

Om löjrommen börjat tina under transport gör inte detta något då löjrom går att frysa om.

Vid godkända reklamationer står vi för returfrakten (spara emballaget), i annat fall står ni som kund för returfrakten. Alla returer ska returneras i samma emballage som leveransen kom i. Returer som skickas i annat emballage behandlas ej.

Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Vi lämnar en månads smakgaranti på alla våra produkter. Skulle ni mot förmodan inte vara 100% nöjda så byter vi givetvis ut er vara mot en ny eller erbjuder pengarna tillbaka. Lättast är att skicka ett meddelande här, eller ringa 040-617 03 03. Ert kvitto gäller som garanti.